JIZERSKÝ MOST NA TRATI TANVALD-HARACHOV – návrhy mince 5000 Kč sada tří Au medailí 1/2 Oz b.k.

SPECIFIKACE
Sada tří zlatých pamětních medailí v dárkové etui
Autoři: Petr Horák, MgA. Tereza Eisnerová, Branislav Rónai
Rytec: MgA. Miroslav Schovanec, DiS., Alžběta Slámová, DiS., Tomáš Lamač
Ražba: Pražská mincovna
průměr: 28 mm
hmotnost: 3 x 15,56 g
ryzost: 999,9/1000 Au
hrana hladká, číslovaná
limit provedení proof: 100 ks
limit provedení b.k.: 10 ks
emise: květen 2014
JIZERSKÝ MOST NA TRATI TANVALD-HARACHOV – návrhy mince 5000 Kč sada tří Au medailí 1/2 Oz b.k.
© fotografie této ražby jsou chráněny autorským zákonem.KATEGORIE
České medaile ze zlata, stříbra, platiny Sady medailí ČR
Pražská mincovna Návrhy mincí
Sada tří zlatých pamětních medailí v dárkové etui
Autoři: Petr Horák, MgA. Tereza Eisnerová, Branislav Rónai
Rytec: MgA. Miroslav Schovanec, DiS., Alžběta Slámová, DiS., Tomáš Lamač
Ražba: Pražská mincovna
průměr: 28 mm
hmotnost: 3 x 15,56 g
ryzost: 999,9/1000 Au
hrana hladká, číslovaná
limit provedení proof: 100 ks
limit provedení b.k.: 10 ks
emise: květen 2014
Objednávkový kód: CRM2362
Výkupní cena:
Cena aktualizována: 18.01.2021 17:51
Fixace ceny ihned: 19.01.2021
Dostupnost: Skladem
Na prodejně: 1-14 dnů
Na prodejně: 1-14 dnů

Sada obsahuje tři umělecké návrhy na minci z emisního plánu ČNB
5000 Kč
Jizerský viadukt – železniční most, který se nachází na trati Tanvald - Harrachov. Ta byla zbudovaná na přelomu 19. a 20. století, aby propojila českou část s průmyslovým Slezskem, odkud nákladní vlaky dovážely především uhlí. Opačným směrem pak proudily textilní výrobky a další zboží. Do provozu byla trať uvedena v roce 1902. Od roku 1923 byl zahájen elektrický provoz, aby se předešlo riziku zapálení uhlí od parních lokomotiv. Dráha přestala fungovat s koncem druhé světové války a elektrické vedení bylo později odstraněno. K obnovení provozu došlo až v květnu 1963 pod správou Československých státních drah. Kvůli značnému převýšení je dráha částečně vybavena ozubnicí: na necelých sedmi kilometrech překonává výškový rozdíl 235 metrů se stoupáním až 58 promile, což je nejvíce na českých dráhách.
Dnes na trati jezdí vlaky Českých drah a soukromé dopravní společnosti GW Train Regio.
Most nad Jizerou je jednou z nejzajímavějších staveb už tak pozoruhodné železnice.
Maximální výška dosahuje pětadvaceti metrů, délka přesahuje 116 metrů. Ocelová konstrukce je usazena na zděných pilířích ze žulových kvádrů. Z horního pohledu tvoří most oblouk o poloměru 202 metrů, vodorovné převýšení je nulové. V současnosti patří most Správě železniční dopravní cesty.

Nakupujte pohodlně a jednoduše. Starosti nechejte na nás.
Zboží Vám doručíme cenným psaním České pošty.
(diskrétní obal, bezpečnostní balení, pojištění zásilky na plnou hodnotu obsahu)
*Cena je včetně DPH (Investiční zlato se sazbou 0 %). Koupí se nezavazujete k dalším odběrům. Zboží nad 10.000 Kč zasíláme až po provedení platby předem (zálohovou fakturu zašleme na Váš e-mail). Jednotný poplatek za expedici zásilky 150 Kč platí pro celou ČR a zahrnuje již balné, poštovné a pojištění zásilky.
DOTAZ K PRODUKTU
Zeptejte se co vás zajímá. Rádi vám odpovíme.